Home  /  Boli   /  Carnea de pui din comerţ conţine o bacterie responsabilă de infecţiile vezicii urinare la femei

Infecţiile vezicii urinare pot avea nenumărate cauze, de la igiena improprie până la o alimentaţie necorespunzătoare. Oamenii de ştiinţă au descoperit o altă posibilă cauză a infecţiilor urinare la femei. Se pare că o bacterie din carnea de pui din comerţ, care a devenit rezistentă la antibioticele administrate, este responsabilă de infecţiile urinare la femei.

În SUA, spre exemplu, opt milioane femei se îmbolnăvesc anual de infecţii ale vezicii urinare, iar acestea ar putea fi victimele acestei bacterii rezistente la antibiotice.

Când afirmă aceste aspecte, oamenii de ştiinţă se bazează pe o tulpină a bacteriei Escherichia coli care a fost descoperită în ADN-ul puilor de găină trataţi cu antibiotice şi oferiţi apoi spre consum în supermarketuri.

Această bacterie rezistentă la tratamente se găseşte în carnea de pui ce poate fi cumpărată de la orice magazin alimentar şi se transmite mai ales femeilor, care ajung să se îmbolnăvească în urma pregătirii puilor înainte de a fi gătiţi sau prin contaminarea altor alimente cu bacterii din carnea de pui.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, infecţiile rezultate sunt greu de tratat, iar dacă o femeie suferă de o infecţie a vezicii urinare care persistă, în ciuda tratamentelor obişnuite, atunci acesta poate fi un semn al prezenţei în organismul său a tulpinii rezistente la antibiotice a bacteriei Escherichia coli.

Reprezentanţii Naţional Chicken Council au declarat că schimbările în utilizarea antibioticelor în industria cărnii de pui nu sunt asociate cu niciun risc de contaminare a consumatorilor cu temuta E. coli, atacând astfel rezultatul cercetătorilor.

Însă într-un raport prezentat de ABC News, cercetătorii au declarat că varianta rezistentă la antibiotice a bacteriei E. coli a fost descoperită atât în carnea de pui livrată spre consum, cât şi la pacienţii suferinzi de infecţii urinare.

În SUA, aproximativ 80% dintre antibioticele vândute sunt folosite la tratarea puilor de găină în scopuri diverse, precum prevenirea bolilor sau ca un adjuvant destinat creşterii în greutate a păsărilor. Fiind mai sensibile la infecţiile urinare, femeile au cele mai mari şanse de a contacta bacteria ameninţătoare.